2011: Na kole přes Balkán do Turecka

Vložení nového komentáře
28. září 2011, 16:01
mira (administrátor)

Dík Stopařu, jó tak cyklovandřík bych určitě dal;-) Fotky co mi ukradli i s foťákem jsem nakonec teda získal ze zálohy zpátky (díky Zuze a Prozřetelnosti!), takže jsem jich sem pár hodil. Další budu přidávat ČASEM až společně s textem, na jehož psaní si musím najít ČAS...
23. září 2011, 21:58
Stopař

borec

Zdar Miro,
nezbývá než napsat, že seš borec-moloděc! Tu motivaci obdivuju. Někdy můžeme udělat nějaký cyklovandřík na jaře nebo v létě. Fotky fajn, rád přijdu na promítání, ale až do ledna su mimo ČR. Měj se!
25. srpna 2011, 23:39
mira

Tak ještě jednou děkuju všem za přízeň a svým dvěma vílám za předávání si zpráv.
Jak dostanu od kamarádky z workcampu svoje fotky (jsou jich 3GB a ona je pořád v Řecku, takže to bude možná trochu trvat), tak je sem s radostí nahodím;-)
A snad budu mít nějaký ten čas, abych sem stručně sepsal svý zážitky, než je všecky zapomenu...
25. srpna 2011, 23:18

Návrat

Hurá, tak jsem dneska nad ránem šťastně dojel domů.
Poslední komplikace byly v Bělehradu, kde mně nechtěli vzít do autobusu kolo - po třičtvrtěhodinové psychologické válce se srbským řidičem jsem ho musel uplatit (říkal: tady nejseš v EU, tady seš na Balkáně!) a v jednu ráno jsem dorazil do Brna.
Ty poslední dny cesty byly vůbec docela akční - prohlídka Akropole s Ruskou Mariannou, nenalezený autobus v Pireu (odkud odjíždí neví ani v agentuře, která ten autobus zprostředkovává - prej v předvchodu přístavu, jenže ten má tak 5 km, osm terminálů a desítky vchodů, do toho tisíce lidí, kličkující taxíky)... pak hledání jiného místa odjezdu autobusu s pomocí několika taxíkářů a Janči na telefonu... potom 2 km na kole stíhání odjíždějícího rumunského autobusu, ukradený foťák z kola (kapsáři v Pireu! Naštěstí to byl ten můj starej křáp na vyhození omotanej gumičkou, takže jediná škoda jsou ztracené fotky za poslední dva dny - ještěže jsem si ty starší na workcampu zazálohoval!), nocleh u vlakových kolejí, neotevřená firma jezdící do Sofie... ale zato jsem měl dost času pozorovat Athény - město dost škaredý, ale sedět v centru a pozorovat lidi bylo úžasný, jako kdybych sledoval nějaký film a podle scénáře kolem mě a za mnou přicházely figury a lidské karikatury jeden za druhým...
25. srpna 2011, 22:02

návrat

Dnes aktuální informace - dopoledne volal Míra,že už dorazil domů v noci!!Tak hurá!!Cyklista se nám šťastně vrátil!!Těšíme se na fotky a zážitky z cest!!
23. srpna 2011, 12:15

odjezd

Po spoustě komplikací s odjezdem to nakonec dopadlo takhle: Mira dnes v 14:00 vyjíždí z Atén autobusem do Bělehradu, odtud pak pojede dalším busem s přestupem v Sofii. Snad už nebudou žádný problémy a ve čtvrtek už bude konečně doma. S kamionama to neklaplo, proto se Mira vrátil do Pirea na autobus, ale nemohl v přístavu najít nástupiště, odkud to jezdí. Stejnej problém se potom opakoval v Aténách, takže se nakonec cesta přes Bělehrad ukázala jako nejmenší zlo.
22. srpna 2011, 22:57

zpáteční cesta

Tak dnes doplňuji opožděněji informaci od cestovatele - v sobotu 20.8.2011 v 20:42 píše : ,, Večer jsme se rozloučili a já jsem vyjel vnitrozemím na sever.Teď jsem dojedl gyros a po 30 km spím za městem Markopulon v olivovém sadu.,, V tuto chvíli už má určitě další kilometry za sebou a blíže k domovu! Šťastnou cestu - už netrpělivě čekáme na návrat!!
19. srpna 2011, 22:48

Poslední den na workcampu

Poslední den s dětma proběhl v pohodě, děti se se všema rozloučily a všem dobrovolníkům rozdaly plyšáky. Večer ještě bude rozlučková akce v místní taverně a zítra už Mira vyjede směr Maraton, aby tam na odpočívadle chytil nějakej kamion nejlíp směr Sofie nebo Budapešť.Pokud všechno půjde podle plánu, tak v úterý už bude doma.
19. srpna 2011, 12:15
Lukáš

Blahopřání

Přeju Mírovi všechno nejlepší ke kulatým narozeninám a šťastnou cestu bez nehody zpět do ČR. A někdy ve sklípku na viděnou!
17. srpna 2011, 17:06

návrat ztraceného syna?

Tak už se moc těšíme na návrat našeho cyklocestovatele!!Babička z Byzdru už nedočkavě počítá dny návratu..a druhá babi je moc zvědavá na zajímavé fotky z cesty.. A já doufám,že třeba ještě v září opráším kolo a bude víkendová Pálava?!!Po těch nekonečných kopcích a náročných terénech to bude naprosto pohodová cesta pro našeho turisty..Takže přeji synku dobrého stopa na zpáteční cestu domů a čekáme Tě nedočkavě!!Začnu vařit a péct - samé dobrůtky,ať si taky užiješ domova!!
15. srpna 2011, 19:01

Zdravim z Lavria

Ahoj ahoj,
zdravim vsecky z workcampu a dekuju ya vzkazy! Fotkz bohuyel pridat nemuzu, neb tady blbne USB. Ostrov Kea byl super, meli jsme puceny auto, takze jsme byli na plazich a v horske vesnicce.
Ted tady v internetove kavarne planuju cestu domu - asi na kole za Atheny a pak se pokusim stopovat kamion, aby mne vzal i s kolem. Turecko se nekona, Janca potrebuje byt v zari v CR, ale to nevadi, uz se taky tesim dom:)
Mejte se a brzodoma ahoooj
11. srpna 2011, 14:03
Jana

26. den

Včera Mira znovu volal, že je všechno v pořádku. Ubytování je prý super, děti jsou taky fajn - jsou to převážně Kurdové, takže se mu hodí ten turecko-český slovníček co sebou má. Akorát s malíma Afgháncema se prý zatím neskamarádili :). Přes víkend a v pondělí budou mít volno, celou dobu chtějí strávit na nějakým ostrově, jméno mi neřekl, asi abych nepřijela :) Ted jsou v Řecku vedra, tak at si je pořádně užije, u nás se moc neohřeje...
9. srpna 2011, 15:33
Jana

25. den

Dnes ráno Mira volal, že v pořádku dorazil na workcamp, je tam společně s pěti holkama (dvě z nich jsou češky) a s dvěma klukama. Dnes je čekalo seznamování s táborem :), program začnou dětem chystat od zítra. Protože ale uprchlíci stávkují (!), budou chystat jenom dopolední program, navíc příští týden je svátek, takže si toho dobrovolničení moc neužije. V neděli měl problém dostat se do Atén, vlak ho nechtěl vzít a autobus jel dlouho, takže měl potom problém najít místo na spaní. Jo, a v Recku je prý konečně to pravý letní vedro!
7. srpna 2011, 22:50
mamča

Tak konečně nějaké novější informace od cestovatele -viz níže od Jany- už se snad bude častěji ozývat - neb z něho opravdu starostí naprosto zešedivím...Vybral si moc špatné počasí na takovou cestu...I já při krátkém výjezdu na kole za nákupem dost často nyní zmoknu - tak s ním soucitím...Ale určitě bude lépe...Synku šlápni řádně do pedálů,ať Ti cesta ubývá!!..
5. srpna 2011, 20:15
Jana

21. den

Makedonie je super! Ve středu za šera jsem přejel hranice, včera jsem jel pořád přes hory. Pokecal jsem s místníma, nocleh na kraví pastvě. Dnes od 3 v Řecku, zatím nic moc, Řekové chrochtají tak, že jim nejde rozumět ani názvy měst, navíc jsou blbý cesty. Právě se sem žene bouřka a zvedá se vichr, dnes 105 km, spím na autodromu. Zítra dojedu k moři ke Katerini, odtud už dál pokračuju vlakem.
3. srpna 2011, 18:52

? den - asi 18

Tak po několikadenní prodlevě se opět ozval cyklocestovatel -tak aktuálně : ,, Včera hory furt nahoru,dolů kolem Sofijského Morelskar, konečně slunečno!Dneska sjezd do Blagoevgradu s kamionama.Rekordně levné jídlo,ještě nakoupím a hurá nahoru do Makedonie,, -Tak u nás také konečně teploučko a sluníčko už je tu také...Takže pěknou pohodovou cestu ku předu..od nás všech..
31. července 2011, 10:03
mamča

Jelikož dnešní technika je výborná pokud funguje,ale pohroma když selže,tak píši informaci ze včerejšího večera od cestovatele až nyní-po velkých nervech-kdy počítač si dělá co chce a já si s ním nevím rady...Je dobré doma míti programátora,ale je velký průšvih,když počítač trucuje a laik neví co dělat...Takže konečně nějaká novější informace od cykloturisty zní : ,,Konečně jsem dobil mobil a chytl signál.Ve čt koupání s krávama v Oltu a trajekt do Bulharska.V pátek do Plevenu a od 2 déšť,nestihl jsem si ani nakoupit a neměl jídlo.Dnes Lovac a Trojan,zase prší.,, Tak takhle probíhá další cesta - kdyby byl doma - tak dobrého jídla je tu plno..-a v pátek večer byla dobrá grilovačka s prckama z Ivanovic... Jen lepší počasí na cestu posílám - i u nás nadále leje a asi přišel už podzim...-babička topí!!
29. července 2011, 22:42
Peťan

Urdel

Urdel má vždy dva vrcholy! Na to pamatuj. Jeden dobrý, druhý zlý.
Jedu s tebou, ale ohlížet se nemusíš. Ať to šlape!
27. července 2011, 22:51
mamča

11.den

Nové zprávy - aktuálně:,,Ahoj,zase vybito/Pasul Urdele 2141m včera zdolán trochu jsem se zapotil- měl 2 vrcholy: 1 hezky,2 úplně v mlze.Odpoledne sjezd z hor,dole krásně a hic.Jízda zapadákovem - dost smutný,ujeto 105 km,, - Krásnou další cestu -dobrý vítr...
27. července 2011, 22:02
Jana

11. den

Dnes krásně, vedro, ujel jsem 145 km podél řek vesničkama. Spím 40 km před Turnu Mag v moskytiéře, protože jsou tady mraky komárů. Zítra mě čeká Bulharsko.
25. července 2011, 21:27
mamča

10.den

Tak nové informace pro dnešní den od cykloturisty jsou tady: ,,Výjezd na průsmyk Tartarau 1665m úspěšný i když místy snad 20% Mraky černý,ale prší až teď když su ve stanu.Spím u řeky Nad Lacul Vidra.Je tu plno Rumunů v igelitových stanech.Snad se vyprší přes noc.,, Tak přeji konečně pěkný slunečný den našemu cestovateli - i u nás neustále zamračeno a stále prší a prší...
24. července 2011, 21:37
Jana

9. den

Dneska byl super den - konečně nepršelo! Přes den šla bouřka těsně okolo a v noci lilo. Vyjel jsme dva pohodový průsmyky 700 a 1000m, večer jsem dojel do AlbyIulie - je tam úžasný opevnění a chrám. Dokoupil jsem si tam zásoby a pak ještě přežil 17 km po silnici mezi kamiónama a spím pod Fagarasem za vsí Laz. Dnes najeto 134km.
23. července 2011, 22:24
mamča

8.den

Tak po nervozitě a očekávání dalších zpráv-víme,že selhala technika nikoliv lidský faktor,jsme už trochu klidnější a tak dnešní aktuální podvečerní informace od cykloturisty jsou : ,,Nad horama pořád hnusně.Do Apuseni teda nejedu-místo toho jsem jel do Sebise.Abych se vyhl kamionům na hlavní,tak přejezd vlakem do Bradu.Spím 15 km za ním,teď je bouřka,ale už su ve stanu,najezen ,, Takže přeji zítra konečně pěkné počasí-tady je taky mizérie-skoro podzim..A hlavně namasíruj nohy a šlápni do pedálů,ať to pěkně frčí!!
22. července 2011, 19:46

6. a 7. den

Už třetí den jsme se my pozůstalí v ČR strachovali, co s Mirou je. Dnes v podvečer volal z městečka 30km za Oradeou, takže jsem se dozvěděla, co všechno ho za ty dva poslední dny potkalo. Celé dva dny prý pršelo, střídala se jedna bouřka za druhou, takže se nedalo jet. Navíc měl Mira vybitý mobil a protože byl zrovna v odlehlé oblasti, neměl jak dát vědět, že je v pořádku. Největším problémem ale bylo (a pořád je), že měl v plánu jet po hlavní silnici, po které ale jezdí jeden kamion za druhým, a to tak bezohledně, že pokaždé musí zastavit, když ho míjí. Kvalita silnice je navíc dost špatná, takže se po krajnici jet nedá. Vzhledem k tomu, že předpověď hlásí bouřky i na další dny, rozhodl se Mira nejet přes hory, ale popojet dál vlakem.
22. července 2011, 08:56
mamča

Tak už druhý den beze zprávy od cestovatele-pomalu rodina v pohotovosti..Babička z Bodlákova žhaví telefon a čeká na info od cestovatele..Jestli si to užívá a zapomíná psát -dostane výprask..To jsou nervy..
20. července 2011, 21:16
Jůra

Hustý (nemám víc slov). Jen si podle vzkazů představuju, jakýma krajinama projíždíš a jak si to beztak užíváš. Hodně sil do lýtek a fajný vítr do zad.
19. července 2011, 23:21
mamča

5.den

Tak píši opět nové informace od cestovatele,které jsem dnes obdržela:,, Ráno přeháňka,tak jsem vyjel až v 11 hod, pak ale zase hic.Přejel jsem z hor do puszty 103 km,spím 10 km před Tiszafuredem.Vesnice cestou moc pěkný-s maďarama jsem si pokecal jen maďarsky,ale dobrý!,,Takže vše je OK,těšíme se na další info - zítra a hlavně pěknou další cestu -žádný protivítr - je protivný...
19. července 2011, 00:08
Jana

4. den

"Je tu vedro, právě jsem se umýval vodou z PETky. Ráno budíček kombajnem, po cestě hodně cikánských vesnic, ale bylo to v pohodě. V kopečkách jsem měl krizi, ale po 45 km jsem dojel do Maďarska a už to bylo v pohodě, všechno je tu lepší. Čtyřikrát jsem se ptal na cestu, Maďaři jsou skvělí, jenom neumí anglicky, ale používám svůj cestovní slovník :) Dnes 102 km, spím přímo před Matra Szele.
17. července 2011, 22:40
mamča

Tak už zase cestovatel vyrazil na cesty a tak tlumočím jeho dnešní informace : ,,Ahoj!Dneska dvě horské prémie do Banské Štiavnice-město fakt pěkný,akorát dost cikánů.Cestou chalka v krojované vesnici.Vedro a hezká příroda.Spím na větrné louce u obce Bzovik - dnes 93 km.,, Toť pro dnešní den vše a dobrý vítr na zítřejší trasu..
17. července 2011, 17:33
Jakubec

Miiro, drzim pesti pri putovani a tesim se vypraveni z cest:) Davej pozor na vypustene duse:)
17. července 2011, 10:59
Jana

2. den

Včera večer Mira neměl signál, takže se ozval až dnes dopoledne. Včera ujel 103km, celý den svítilo sluníčko, takže pohoda. V Piešťanech to bylo pěkný, v Topolčiankách se stavil v pekárně, takže k večeři měl větrník a ke snídani koblihy. Večer se ještě stavil na kofolu a spal ve stoupání na Žiarnovnicu. Po ránu koupání v potoce a pak už zpátky do sedla zdolávat další kilometry.
17. července 2011, 10:51
Jana

1. den

Mirovu odjezdu předcházelo náročné celotýdenní chystání se na cestu a několik odkladů odjezdu. Nakonec vyjel v pátek 15.7. ve 14hod. vlakem do Veselí, kde začalo jeho další cykloputování. V Blatnici ale přehlídl odbočku na Velkou nad Veličkou, takže hned první den musel poupravit trasu a místo přes přechod Vrbovce, jet přes přechod Strání/Moravské Lieskové a Nové Mesto nad Váhom. Díky tomu ale spal na dohled od Velké Javořiny, takže měl ještě český signál a mohl ještě naposledy obvolat celou rodinu.